Trať 292 Šumperk - Krnov v úseku Hanušovice - Jeseník


Diskuse

Modernizace dráhy

27. 6. 2016 | tmr

Dobrý den,
měl bych dotaz k rekonstrukci trati Bludov - Jeseník. Již druhým rokem zde probíhá nepřetržitá výluka. Chápu, že je nutné modernizovat "objekty", které přímo souvisí s provozem dráhy a běžný cestující je nevidí, ale chtěl bych se zeptat, když už se provádí takto rozsáhlá rekonstrukce, proč se ve všech stanicích neudělají alespoň nová nástupiště, resp. stávající se neupraví na 550 mm. V Jeseníku megalomanské nádraží jak na koridoru, ale např. jedna z nejvytíženějších zastávek na trati - Ramzová, Ostružná vypadá, že vše zůstane při starém, a to vč. značně deformovaných přístupových schodů na nástupiště na Ramzové. Další takto rozsáhlá rekonstrukce se bude dělat za desítky let, dnes je možné čerpat dotace až ve výši 85%, tak proč se mění staré koleje opět za staré a ve většině stanic se dělají jen kosmetické úpravy nástupišť atd.? Předpokládám, že co se týče jízdních dob, tak se rychlost stejně nezvýší (dnes většina úseků Hanušovice - Jeseník 40 km/h!!!), resp. jízdní doby se nezkrátí jako je tomu na Posázavském pacifiku a jinde, kde SŽDC "modernizovala". Proč v Komňátkách, kde prakticky nikdo nenastupuje bude zcela nové nástupiště jak na koridoru a na Ramzové atd. zůstávají stávající x desítek let staré panely, které neumožňují bezbariérový přístup a zakonzervují stávající stav na desítky let dopředu? Výmluva, že ČD stejně neplánují nasadit na trati výkonnější a nízkopodlažní vlaky je scestná. Děkuji za reakci.
T. Marek

Vložit příspěvek
Vyjma zvýrazněných, příspěvky v diskusi nevyjadřují stanovisko SŽDC.

 

Recepce GŘ (Praha):
Tel.:+420 222 335 711
(v pracovní době Po-Pá)

 

Datová schránka:
uccchjm
Kontaktní formulář
Další kontakty
 

epodatelna@szdc.cz Copyright © 2009-2012 SŽDC