Tiskové zprávy

23.12.2013 Správa železniční dopravní cesty již brzy zahájí přestavbu železniční stanice Český Těšín

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vybrala zhotovitele rekonstrukce železniční stanice Český Těšín. Stalo se jím „Sdružení MTS + SBT – žst. Český Těšín“ tvořené společnostmi Subterra (vedoucí účastník) a Metrostav (účastník). Ve veřejné obchodní soutěži uspělo s nabídkovou cenou 1,024 miliardy korun.

19.12.2013 Druhá kolej přibude také mezi Veselím nad Lužnicí a Soběslaví

Další část čtvrtého koridoru z Prahy do jižních Čech získá v nejbližší době druhou kolej. Umožní to modernizace traťového úseku z Veselí nad Lužnicí do Soběslavi, kterou připravuje k zahájení Správa železniční dopravní cesty. Součástí stavby bude mimo jiné i kompletní rekonstrukce stanice Soběslav.

17.12.2013 Optimalizace trati z Bystřice nad Olší do Českého Těšína zrychlila regionální i dálkové vlaky

Komfortnější cestování v regionálních i dálkových vlacích a zároveň zkrácení jízdních dob přineslo dokončení modernizace 3. koridoru v úseku mezi stanicemi Bystřice nad Olší a Český Těšín. Naklápěcí vlaky jím mohou projíždět rychlostí až 160 km/h. Stavbu, která začala v květnu 2009, dnes slavnostně ukončila Správa železniční dopravní cesty.

16.12.2013 Vlaky mezi Vsetínem a Horní Lidčí již jezdí po rekonstruované koleji

Správa železniční dopravní cesty ukončila rekonstrukci tratě Vsetín – Horní Lideč v úseku mezi stanicemi Vsetín a Valašská Polanka. Opravu jedné koleje v délce 1 200 metrů provedlo během tří měsíců Sdružení Vsetín–Lideč, jehož lídrem je společnost Subterra a.s. Podstatná část prací připadla na výměnu železničního svršku a na opravu dvou ocelových mostů.

12.12.2013 SŽDC otevře prodlouženou část podchodu na hlavním nádraží v Plzni

Cestující na plzeňském hlavním nádraží budou moci využívat od pondělí 16. prosince nově vybudovaný podchod od 4. nástupiště až do Šumavské ulice. Jeho částečné zprovoznění umožnila postupná realizace projektu, který řeší průjezd železničním uzlem Plzeň. Veškeré stavební práce budou dokončeny v průběhu května příštího roku.

09.12.2013 SŽDC podepsala kolektivní smlouvu na rok 2014

Po náročném vyjednávání podepsalo vedení Správy železniční dopravní cesty podnikovou kolektivní smlouvu pro rok 2014 se svými sociálními partnery. Podle dokumentu, který je kompromisem obou vyjednávacích stran, zůstanou firemní benefity v rozsahu letošního roku. Zaručen je i mírný růst mezd.

03.12.2013 Slavnostní ukončení stavby Rekonstrukce a zkapacitnění trati Studénka – Mošnov

Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostně ukončila rekonstrukci jednokolejné trati Studénka – Veřovice v úseku mezi železničními stanicemi Studénka a Sedlnice. Stavbou byly vytvořeny podmínky pro realizaci samostatné navazující investice Moravskoslezského kraje, která zajistí přibližně 3 kilometry dlouhé kolejové napojení letiště Leoše Janáčka Ostrava na právě zrekonstruovanou trať.

29.11.2013 Správa železniční dopravní cesty ukončila pilotní projekt modernizace vybraných železničních přejezdů

SŽDC dnes slavnostně ukončila investiční akci Přejezdy v úseku Rumburk – Dolní Poustevna, pilotní projekt, jejímž smyslem byla modernizace zabezpečovacích zařízení na vybraných třinácti železničních přejezdech. SŽDC má ve své zprávě 8 070 železničních přejezdů, zabezpečení řady z nich již neodpovídá současným bezpečnostním trendům. Projekt, který spolufinancuje Evropská unie, bude pokračovat i v dalších letech modernizací stovek právě takto technicky zastaralých železničních přejezdů.

27.11.2013 Slavnostní ukončení realizace české části projektu Lubahn

Cestující na přeshraniční vlakové lince z Liberce do Žitavy (Zittau) a Rybniště s odbočkou z Varnsdorfu do Seifhennersdorfu již mohli zaznamenat několik zlepšení, která jim přinesla realizace česko-německého projektu Lubahn. Na českém území zahrnoval rekonstrukci 5. nástupiště ve stanici Liberec a výstavbu nové zastávky Varnsdorf staré nádraží. Hlavním partnerem projektu je saský ZVON (Dopravní svaz Horní Lužice – Dolní Slezsko), dalšími partnery pak SŽDC a Liberecký kraj.

27.11.2013 Rádiový systém GSM-R byl nově spuštěn na trati z Děčína přes Ústí nad Labem, Mělník a Všetaty do Kolína

Další část tuzemská železniční sítě byla dovybavena celoevropským digitálním rádiovým standardem GSM-R pro zvýšení bezpečnosti vlakových tratí. Pokryt byl 172 kilometrů dlouhý úsek Děčín Prostřední Žleb – Děčín východ – Ústí n/L. Střekov – Mělník – Všetaty – Lysá n/L. – Kolín. “Síť GSM-R umožňuje železničním dopravcům komunikovat prostřednictvím jediné vozidlové radiostanice v rámci celé Evropy,” uvedl dnes na odborném semináři o digitalizaci národních železničních koridorů Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty. Stavba je v rámci Operačního programu Doprava na léta 2007–2013 spolufinancovaná Evropskou unií z Fondu soudržnosti. Míra spolufinancování EU může dosahovat maximálně 85 % ze způsobilých nákladů stavby, EU příspěvek tedy může činit až 297.980.250 korun. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009

 

Recepce:
Tel.:+420 222 335 711
(v pracovní době Po-Pá)

 

Datová schránka:
uccchjm
Kontaktní formulář
Další kontakty
 

Copyright © 2009-2012 SŽDC