Na modernizované části trati z Havlíčkova Brodu do Brna se jezdí rychleji

14.10.2015

Žďár nad Sázavou, 14. října 2015 – Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila rekonstrukci kolejí v úseku Sklené nad Oslavou – Ostrov nad Oslavou, který je součástí frekventované trati mezi Havlíčkovým Brodem a Brnem. Hlavním přínosem stavby je zvýšení traťové rychlosti na 120 km/h pro klasické vlaky, respektive na 140 km/h pro naklápěcí soupravy.

 

 

Jádro komplexní rekonstrukce a modernizace dvoukolejného traťového úseku Sklené nad Oslavou – Ostrov nad Oslavou tvořila výměna železničního svršku i spodku, včetně odvodnění a obnovení trakčního vedení. Velké proměny se dočkala zastávka Laštovičky, kde stavbaři vybudovali zvýšené nástupiště a opravili přístupové cesty, instalovali nový mobiliář, orientační systém, osvětlení a rozhlas.

„Výsledek rekonstrukce trati vedoucí přes Vysočinu potěší zejména cestující. Jízda vlakem mezi Brnem a Havlíčkovým Brodem bude nyní pohodlnější, rychlejší i bezpečnější. Modernizovaná trať navíc splňuje vyšší kvalitativní požadavky pro účely provozování mezinárodní dopravy,“ shrnul přínosy stavby generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

V rámci projektu stavbaři také zrekonstruovali nosné konstrukce, stabilizovali mosty a opravili propustky, které slouží k vedení vody pod náspem. Součástí stavby byla dále kompletní modernizace traťového zabezpečovacího zařízení, a to včetně vnějších návěstních prvků. V nezbytném rozsahu byly instalovány nové rozvody nízkého napětí. Ve stanicích Sklené nad Oslavou a Ostrov nad Oslavou vznikly prefabrikované klimatizované reléové domky sloužící k umístění traťového zabezpečovacího zařízení.

Celkové náklady stavby s názvem Rekonstrukce koleje č. 1 a 2 Sklené nad Oslavou – Ostrov nad Oslavou činily 988 460 483 Kč bez DPH. Investorem byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až v maximální výši 713 896 572 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

 

Název stavby Rekonstrukce koleje č. 1 a 2 Sklené nad Oslavou – Ostrov nad Oslavou
Investor stavby Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Generální projektant MORAVIA CONSULT Olomouc a.s.
Zhotovitelé OHL ŽS a.s., Subterra a.s., Elektrizace železnic a.s.
Začátek a konec stavby km 68,658 (žst. Sklenné nad Oslavou) – km 77,577 (žst. Ostrov nad Oslavou)
Traťová rychlost 120 km/h (140 km/h pro naklápěcí soupravy)
Termín zahájení 08/2014
Termín dokončení 10/2015
Celkové náklady stavby 988 460 483 Kč (bez DPH)
Schválený příspěvek EU 713 896 572 Kč

 


Soubory ke stažení

Tisková zpráva ke stažení pdf

 

Recepce GŘ (Praha):
Tel.:+420 222 335 711
(v pracovní době Po-Pá)

 

Datová schránka:
uccchjm
Kontaktní formulář
Další kontakty
 

epodatelna@szdc.cz Copyright © 2009-2012 SŽDC