Správa železniční dopravní cesty ukončila pilotní projekt modernizace vybraných železničních přejezdů

29.11.2013

Rumburk, 28. listopadu 2013 – SŽDC dnes slavnostně ukončila investiční akci Přejezdy v úseku Rumburk – Dolní Poustevna, pilotní projekt, jejímž smyslem byla modernizace zabezpečovacích zařízení na vybraných třinácti železničních přejezdech. SŽDC má ve své zprávě 8 070 železničních přejezdů, zabezpečení řady z nich již neodpovídá současným bezpečnostním trendům. Projekt, který spolufinancuje Evropská unie, bude pokračovat i v dalších letech modernizací stovek právě takto technicky zastaralých železničních přejezdů.

 

 

Celá stavba zahrnuje čtyři soubory železničních přejezdů na jednokolejné trati Rumburk – Dolní Poustevna:

  • Šluknov – Velký Šenov v km 10,039; 10,244 a 10,601 – tři mechanicky zabezpečené přejezdy obsluhované dopravními zaměstnanci byly nahrazeny světelným zabezpečovacím zařízením typu PZZ K s počítači náprav.
  • Světelné přejezdové zařízení v obvodu železniční stanice Mikulášovice dolní nádraží v km 19,912; 20,035 a  20,591 – na dvou přejezdech došlo ke kompletní výměně stávajícího technicky zastaralého světelného zabezpečovacího zařízení vzor SSSR. Třetí přejezd byl osazen světelným zabezpečovacím zařízením bez závor typu PZZ – AC.
  • Rumburk – Velký Šenov v km 7,020;  14,661;  14,916 a 15,051 – tyto čtyři přejezdy byly dříve zabezpečeny pouze výstražným křížem, nově jsou osazeny světelným zabezpečovacím zařízením typu PZZ – RE bez závor s počítači náprav.
  • Velký Šenov – Dolní Poustevna v km 16,680; 21,118 a 23,981 – i zde byly tři přejezdy dříve zabezpečeny pouze výstražným křížem, dnes jsou nově osazeny světelným zabezpečovacím zařízením typu PZZ – RE bez závor s počítači náprav.

Uvedené železniční přejezdy nebyly vybrány náhodně. Jednalo se převážně o přejezdy zabezpečené pouze výstražnými kříži, případně zabezpečené mechanickými závorami obsluhovanými dopravními zaměstnanci. Nejstarší zařízení pocházelo z roku 1930, další zabezpečovací zařízení byla vyrobena v roce 1972.

„Modernizace zabezpečovacího zařízení železničních přejezdů nejen omezí vliv lidského činitele, ale zvýší i spolehlivost celého zařízení, čímž výrazně přispěje k plynulosti železničního a silničního provozu. Správa železniční dopravní cesty tímto krokem opět významně přispěla ke zvýšení bezpečnosti na železnici,“ uvedl náměstek generálního ředitele pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

Zhotovitelem prací se na základě veřejné obchodní soutěže stalo sdružení Přejezdy Rumburk - Dolní Poustevna, jehož vedoucím účastníkem je společnost AŽD Praha, s.r.o. Ostatní účastníci sdružení jsou: MONZAS spol. s r.o., Ústí nad Labem a NTD group, a.s., Ústí nad Labem. Konečná cena stavebního díla činí 67 236 057 Kč bez DPH. Stavba je spolufinancována z Fondu soudržnosti Evropské unie v rámci Operačního programu Doprava. Maximální příspěvek EU bude činit 85 % ze způsobilých výdajů. Národní zdroje poskytl Státní fond dopravní infrastruktury. 


Soubory ke stažení

Tisková zpráva ke stažení pdf

 

Recepce GŘ (Praha):
Tel.:+420 222 335 711
(v pracovní době Po-Pá)

 

Datová schránka:
uccchjm
Kontaktní formulář
Další kontakty
 

epodatelna@szdc.cz Copyright © 2009-2012 SŽDC