SŽDC převzala unikátní vůz na údržbu trakčního vedení

12.04.2017

Správce železniční infrastruktury dnes převzal od rakouského výrobce, společnosti Plasser & Theurer, speciální vozidlo pro kontrolu, údržbu a opravu trakčního vedení MTW 100.013/7. Jedná se o první zahraniční dodávku vozidla speciálně navrženého a vyrobeného pro práce na trakčním vedení. SŽDC podepsala kontrakt s rakouskou společností na dodávku tří vozů v celkové hodnotě 176 253 000 Kč bez DPH v říjnu 2015. Další dva vozy dodají Rakušané na podzim letošního roku.


„Bez obnovy mechanizačních prostředků nemůžeme adekvátně udržovat a opravovat železniční infrastrukturu. Jsme si velmi dobře vědomi, že stávající technika postupně dosluhuje. Z tohoto pohledu je nákup nových vozidel speciálně navržených pro údržbu trakčního vedení skutečně revolučním krokem. V minulosti se totiž vždy jednalo o úpravu konstrukce motorových vozů využívaných především pro osobní dopravu. Velmi si ceníme, že naše plány nacházejí podporu Ministerstva dopravy a Státního fondu dopravní infrastruktury,“ vysvětluje náměstek generálního ředitele SŽDC pro provozuschopnost dráhy Jiří Svoboda. „Nové vozidlo znamená také změnu technologie práce, pracovních návyků a v neposlední řadě výrazně vyšší nároky na kvalifikaci obsluhy s cílem maximálně využívat výjimečné parametry vozidla,“ doplňuje Svoboda.


MTW 100.013/7 je čtyřnápravové vozidlo s hydrodynamickým přenosem výkonu, s motorem o výkonu 520 kW. Na vozidle je instalován nákladní jeřáb s možností připojení pracovního koše, dále zdvihací pracovní plošina, ramena pro manipulaci s trolejovým vodičem a nosným lanem, věží pro kalibraci výšky trolejového vodiče a měřicím sběračem. Vozidlo je specifické svojí délkou (21 400 mm), která je o 2 500 mm větší než standardně vyráběná vozidla řady MTW 100. Navíc má soubor kamer, které zprostředkovávají strojvedoucímu i osádce nejen dokonalý přehled o okolí vozidla, ale i dohled nad stavem a činností mechanizace i měřicího sběrače.

 


Specifické vlastnosti vozidla MTW 100.013/7

  • Modulární provedení konstrukce vozidla podle požadavků zákazníka.
  • Inovativní pracovní technologie pro odlehčení fyzicky náročných ručních činností.
  • Napájení elektrickou energií a stlačeným vzduchem pro připojení ručního nářadí na boku a čele vozidla, pracovních plošinách a v dílně.
  • Dokonalé osvětlení vnějšího pracoviště pomocí osvětlovacích trubic (osvětlení na boku vozidla i na střeše) a LED reflektorů. Možnost osazení přídavných LED reflektorů na zdvihací pracovní plošině a koši jeřábu.
  • Dálkové ovládání pracovních agregátů a pojezdu vozidla bez rázů (režim pracovního pojezdu).
  • Záruka stability stroje pomocí počítačem řízené regulace zatěžovacího momentu.
  • Ochrana proti ohrožení částmi trakčního vedení pod napětím.
  • Ochrana proti překročení postranní vymezovací roviny (zamezení zásahu do profilu vedlejší koleje).
  • Velmi vysoká úroveň bezpečnosti práce pro zaměstnance, ovládání všech funkcí stroje z jednoho pracoviště.
  • Programové řízení s redundancí (dva řídicí programy), které kontroluje a řídí pracovní postupy a tím minimalizuje možnost chybové obsluhy.

 

 

         

         

 


Soubory ke stažení

Základní data MTW 100.013/7 doc
Tisková zpráva ke stažení pdf

 

Recepce GŘ (Praha):
Tel.:+420 222 335 711
(v pracovní době Po-Pá)

 

Datová schránka:
uccchjm
Kontaktní formulář
Další kontakty
 

Copyright © 2009-2012 SŽDC