Investiční priority na železnici České republiky

27.06.2012

Praha, 27. června 2012 - Prioritou státní organizace Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v oblasti investic do železniční dopravní infrastruktury ČR v současném rozpočtovém období Evropské unie (2007 – 2013) je dokončení chybějících úseků a uzlů na III. a IV. tranzitním železničním koridoru. Na společné tiskové konferenci to dnes potvrdil ministr dopravy Mgr. Pavel Dobeš a generální ředitel SŽDC Ing. Jiří Kolář, Ph.D. SŽDC do konce června vyhlásí soutěž na pět významných projektů.

•           Rekonstrukce železničního uzlu Břeclav, 2. stavba

•           Optimalizace tratě Praha Bubeneč – Praha Holešovice

•           Rekonstrukce stanice Olomouc

•           Modernizace tratě Tábor – Sudoměřice u Tábora

•           Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí

 

Rekonstrukce železničního uzlu Břeclav, 2. Stavba

 

Termín realizace 09/2012 – 08/2014
Hodnota zakázky 1 013 mil. Kč
Předmět Rekonstrukce střední části stanice a zabezpečovacího zařízení
Přínos Výrazné zrychlení průjezdu a zvýšení bezpečnosti provozu

 

Optimalizace tratě Praha Bubeneč – Praha Holešovice

 

Termín realizace 09/2012 – 07/2014
Hodnota zakázky 1 088 mil. Kč
Předmět Modernizace stanic a vybudování nové železniční zastávky
Přínos Zvýšení kultury cestování

  

Rekonstrukce stanice Olomouc

 

Termín realizace 10/2012 – 11/2015
Hodnota zakázky 2 512 mil. Kč
Předmět Modernizace osobního nádraží
Přínos Zvýšení kultury a bezpečnosti cestování

 

 

 Modernizace tratě Tábor – Sudoměřice u Tábora

 

Termín realizace 10/2012 – 09/2015
Hodnota zakázky 2 423 mil. Kč
Předmět Zdvoukolejnění trati
Přínos Zvýšení povolené maximální rychlosti na 160 km/h

 

 Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí

 

Termín realizace 10/2012 – 03/2015
Hodnota zakázky 1 469 mil. Kč
Předmět Přeložka trati při zachování stávající výpravní budovy
Přínos Zvýšení maximální rychlosti až na 160 km/h

 

 Veřejné zakázky budou zadány v otevřeném řízení podle § 27 zákona č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách a hodnotícím kritériem bude nejnižší nabídková cena.  Zadávací dokumentace staveb schválil expertní tým složený z pracovníků Ministerstva dopravy (MD), Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) a Českého vysokého učení technického (ČVUT). V kvalifikačních předpokladech SŽDC vždy požaduje podmínky odpovídající charakteru a rozsahu stavby a naopak nepožaduje podmínky, které by zbytečně omezily počet uchazečů o zakázku.

Realizací projektů dojde ke zkrácení jízdní doby a zvýšení přepravní kapacity, a tím ke zlepšení konkurenční pozice železnice vůči ostatním druhům dopravy. Účelem staveb je úprava železniční infrastruktury s cílem dosáhnout co nejvyšší traťové rychlosti
(160 km/h, případně až 200 km/h na IV. koridoru), zajištění průjezdného průřezu a traťové třídy zatížení UIC.

Dalšími přínosem je vybavení stanic a zastávek bezbariérovými přístupy, rekonstrukce železničních přejezdů, zvýšení nástupištní hrany pro snadnější nástup a výstup cestujících, dále vybavení moderními orientačními a navigačními systémy a snížení hlukové zátěže obyvatel v okolí rekonstruovaných tratí.

Investorem těchto staveb je SŽDC a to prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. Současně bude zažádáno
o spolufinancování těchto projektů Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2007 – 2013. Míra spolufinancování z Fondu soudržnosti může být až 85 % z nákladů stavby.

 

Zbývající úseky na III. tranzitním železničním koridoru (TŽK)

Dětmarovice – Mosty u Jablunkova

Průjezd uzlem Ostrava hl. n.

Přerov (2. stavba – Dluhonická spojka)

Ústí nad Orlicí – Choceň

Praha-Běchovice – Úvaly

Praha-Smíchov – Beroun

Zbiroh – Rokycany (v realizaci)

Rokycany – Plzeň

Průjezd uzlem Plzeň (v realizaci)

 

Zbývající úseky na IV. TŽK

České Budějovice – Veselí nad Lužnicí

Veselí nad Lužnicí – Soběslav – Doubí u Tábora

Tábor – Votice

Votice – Benešov (v realizaci)

Úkolem SŽDC je kromě dokončení výše uvedených staveb v rámci III. a IV. TŽK zejména koncepční postupná modernizace železniční sítě v souladu s politikou TEN-T, obsluha významných aglomerací příměstskou železnicí (Praha - Kladno, Pardubice – Hradec Králové, Ostrava – Frýdek Místek,
Brno – Třebíč).

Důležité je také výrazné zefektivnění řízení a bezpečnosti provozu zaváděním dálkově ovládaného
zabezpečovacího zařízení.

 


Soubory ke stažení

Prezentace ke stažení ppt
Tisková zpráva ke stažení pdf

 

Recepce GŘ (Praha):
Tel.:+420 222 335 711
(v pracovní době Po-Pá)

 

Datová schránka:
uccchjm
Kontaktní formulář
Další kontakty
 

epodatelna@szdc.cz Copyright © 2009-2012 SŽDC