Aktuality

04.04.2020
Omezování železniční dopravy se dotýká dálkových i regionálních vlaků
Na základě rozhodnutí vlády se od soboty 14. března 2020 zastavila veškerá přeshraniční a dálková mezinárodní osobní železniční doprava. Od pátku 20. března a od soboty 21. března pak začala redukce státem objednávané vnitrostátní dálkové dopravy, přestaly jezdit také některé komerční vlaky vypravované jednotlivými dopravci.
03.04.2020
Stanice Šakvice bude mít nové nástupiště a podchod
Po zimní přestávce pokračují práce na modernizaci a elektrizaci železniční tratě Šakvice – Hustopeče u Brna. V rámci výluky, která začala v polovině března a potrvá do konce srpna, se mimo jiné postaví opěrná zeď ve stanici Hustopeče u Brna, obnoví kolejiště v mezistaničním úseku a připraví trakční sloupy. Ve stanici Šakvice se pracuje na novém podchodu, který zajistí bezbariérový přístup na všechna nástupiště.
02.04.2020
Začala modernizace stanice Prosenice
Správa železnic zahájila modernizaci železniční stanice Prosenice, ležící na dvoukolejné elektrizované trati Bohumín – Přerov. Práce za zhruba 181,8 milionů korun bez DPH realizuje sdružení firem Swietelsky Rail CZ a AŽD Praha během nepřetržité výluky, která začala 1. dubna a potrvá do 12. května. Součástí modernizace je unikátní pokládka nových výhybek.
02.04.2020
Cestující budou moci využívat desítku nových zastávek a jednu stanici
Dopravní obslužnost řady míst na síti Správy železnic zlepší v nejbližší době desítka nových zastávek a jedna stanice. Cestující začnou už v květnu využívat zastávku Neratovice sídliště, vlaky začnou ještě letos zastavovat také u sídliště v Příbrami a na dalších dvou místech. Výsledkem probíhajících nebo v blízké budoucnosti zahajovaných investičních akcí Správy železnice bude výstavba dalších nových zastávek.
01.04.2020
Koridorový úsek z Velimi do Poříčan čeká rekonstrukce
Správa železnic vybrala zhotovitele rekonstrukce traťového úseku z Velimi do Poříčan, který patří mezi nejfrekventovanější na české železniční síti. Stavba bude spolufinancovaná z programu CEF Blending, který je kombinací finančních prostředků z unijního Nástroje pro propojení Evropy (CEF) a úvěru od Evropské investiční banky (EIB). Stavbu s celkovými investičními náklady 3,83 miliardy Kč zrealizuje sdružení SWIETELSKY Rail CZ + Subterra a.s..
31.03.2020
Úsek z Ústí nad Labem-Střekova do Velkého Března dostane nové trakční vedení
Správa železnic vymění trakční vedení na dvoukolejné trati spojující po pravém břehu Labe metropoli Ústeckého kraje s Děčínem. Práce se budou odehrávat na více než osmikilometrovém úsek z Ústí nad Labem-Střekova do Velkého Března. Obnovou projde nejen trolej, ale také sloupy a další součásti trakčního vedení. Předpokládané celkové náklady jsou ve výši 130 milionů Kč, zahájení prací se předpokládá ve druhém pololetí letošního roku.
30.03.2020
Průzkum trhu k projektu vybudování European Train Control System (ETCS)
Správa železnic připravila ve spolupráci s Ministerstvem dopravy průzkum trhu, který má pomoci s přípravou projektu vybudování ETCS úrovně L2 v traťovém úseku státní hranice Německo - Děčín - Ústí nad Labem - Kralupy nad Vltavou.
30.03.2020
Správa železnic připravuje kompletní přestavbu stanice Semily
Rekonstrukce železniční stanice Semily, kterou připravuje Správa železnic, zahrnuje výstavbu nových nástupišť včetně zastřešení a částečnou přestavbu kolejiště. Stavba za 122 milionů korun přinese cestujícím zvýšení bezpečnosti a komfortu. Správa železnic nyní ve výběrovém řízení hledá zpracovatele dokumentace pro územní řízení i projektové dokumentace pro společné povolení.
27.03.2020
Oblouky Negrelliho viaduktu prověří zatěžovací zkouška
Rekonstrukce Negrelliho viaduktu postoupila do další fáze. Je dokončená pokládka kolejí a na řadě je zatěžovací zkouška, při které bude ověřena spolehlivost nosné konstrukce z hlediska mezního stavu použitelnosti, a to na třech mostních objektech. Měření, které provede Kloknerův ústav, začíná dnes odpoledne.
26.03.2020
Výpravní budovu v Bohumíně čeká rekonstrukce
Celkové oživení prostor nádraží, zvýšení komfortu pro cestující a snížení energetické náročnosti objektu – právě to přinese chystaná rekonstrukce památkově chráněné výpravní budovy ve stanici Bohumín. Správa železnic naváže na menší opravy, které na budově probíhaly v uplynulých letech. Stavba odstartuje během dubna.