Aktuality

08.01.2020
Začíná rekonstrukce tratě z Křižanova do Skleného nad Oslavou
Správa železnic zahajuje celkovou přestavbu další části dvoukolejné magistrály přes Českomoravskou vrchovinu. Předáním staveniště tento týden fakticky začala rekonstrukce traťového úseku z Křižanova do Skleného nad Oslavou. Práce potrvají do dubna příštího roku, během nich se výrazně zlepší parametry jak samotného mezistaničního úseku, tak i obou zmiňovaných stanic.
07.01.2020
Správa železnic zrychlí přípravu na dalších úsecích VRT Praha – Brno – Břeclav
Centrální komise Ministerstva dopravy schválila Správě železnic další etapu Studie proveditelnosti VRT Praha – Brno. Výstupy z dílčího plnění studie považuje jako dostatečné pro rozhodnutí o dalším směřování přípravy vysokorychlostní tratě a pro rozhodnutí o základním vedení jejího koridoru.
07.01.2020
Ze Správy železniční dopravní cesty je od 1. ledna 2020 Správa železnic
Manažer železniční infrastruktury v České republice používá od Nového roku nový název. Proč došlo přejmenování naší státní organizace a kde všude se projeví?
03.01.2020
SŽDC vypsala tendr na zpracování dokumentace k územnímu rozhodnutí pro první úsek vysokorychlostní trati
SŽDC dnes zveřejnila zadávací řízení na zpracování dokumentace pro vydání rozhodnutí o umístění stavby (DÚR) první vysokorychlostní trati v České republice v úseku Praha-Běchovice – Poříčany (VRT Polabí).
30.12.2019
Studie proveditelnosti Praha – Mladá Boleslav – Liberec je schválená
Studii proveditelnosti navrhující zlepšení železničního spojení mezi Prahou, Mladou Boleslaví a Libercem ve variantě počítající s modernizací úseků Praha-Vysočany – Všetaty a Lysá nad Labem/Nymburk – Mladá Boleslav – Bakov nad Jizerou včetně novostaveb tzv. Všejanské, Bezděčínské a Dalovické spojky schválila v polovině prosince Centrální komise Ministerstva dopravy. Po mnoha letech prověřování tak bylo nalezeno technické řešení, které se podařilo z ekonomického pohledu obhájit a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) může pokračovat v investiční přípravě.
20.12.2019
Blíží se velká rekonstrukce nádražní budovy v Českých Budějovicích
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vypisuje tendr na zhotovitele rekonstrukce českobudějovické výpravní budovy. Veřejná zakázka zahrnuje celkovou renovaci památkově chráněného objektu, který si i po rekonstrukci zachová historizující ráz a stane se tak důstojnou vstupní branou do jihočeské metropole. Současně dojde k revitalizaci přilehlých venkovních prostor. Předpoklad začátku stavebních prací je v první polovině příštího roku.
19.12.2019
SŽDC získala další územní rozhodnutí k výstavbě železnice na letiště
Stavební úřady udělily Správě železniční dopravní cesty (SŽDC) územní rozhodnutí k dalšímu úseku, který je součástí projektu Modernizace trati Praha-Kladno s připojením Letiště Václava Havla, a to konkrétně mezi novou zastávkou Praha-Výstaviště a stanicí Praha-Bubny.
18.12.2019
SŽDC vypisuje tendr na prodloužení podchodu na pražském hlavním nádraží
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vyhlásí v nejbližších dnech veřejnou zakázku na prodloužení podchodu ve stanici Praha hlavní nádraží. Součástí tendru je rovněž vybudování návazného pěšího propojení do objektů přilehlého komerčního centra s napojením na náměstí Winstona Churchilla. Se zahájením prací se počítá příští rok v květnu, s dokončením pak v srpnu 2021. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je 142 milionů korun.
17.12.2019
Předběžná tržní konzultace k projektu předběžného plánování nového úseku železniční trati Drážďany – Praha
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) a DB Netz AG připravily předběžnou tržní konzultaci k veřejným zakázkám souvisejícím s realizací společného projektu obou manažerů infrastruktury, který spočívá v projektové přípravě a budoucí výstavbě přeshraničního tunelu v Krušných horách.
17.12.2019
Havlíčkův Brod má zrekonstruovaná další dvě nástupiště
Pohodlnější přístup na nástupiště i nástup do vlaků přinesla stavba, kterou dnes slavnostně ukončila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v Havlíčkově Brodě. Práce v nejvýznamnějším železničním uzlu v Kraji Vysočina probíhaly od loňského srpna, jejich předmětem byla nejen rekonstrukce nástupišť číslo 1 a 4, ale také přilehlých kolejí.