Tiskový servis (tiskové zprávy + prohlášení)

31.10.2019
Začíná přestavba trati mezi Lysou nad Labem a Čelákovicemi, Labe překlene nový most
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) pokračuje v modernizaci trati 231. Poté, co nedávno dokončila rekonstrukci stanice Čelákovice, dnes slavnostně zahájila optimalizaci navazujícího úseku do Lysé nad Labem. Její nejvýznamnější částí bude výstavba nového železničního mostu přes Labe nedaleko zastávky Čelákovice-Jiřina. Předpokládané celkové investiční náklady stavby přesahují 1,8 miliardy korun, hotovo má být v první polovině roku 2022.
30.10.2019
Vlaky dojedou z centra Loun do Lovosic za hodinu
Zvýšení traťové rychlosti až na 100 km/h přinesla revitalizace tratě z Loun do Lovosic, kterou dnes slavnostně ukončila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Jejím výsledkem je kromě zkrácení jízdních dob vlaků také zlepšení komfortu pro cestující v rekonstruovaných stanicích a zastávkách a současně i zvýšení bezpečnosti provozu. Stavba začala v dubnu loňského roku, její celkové náklady přesáhly 1,2 miliardy korun.
29.10.2019
Počet nádraží přístupných pro osoby se zdravotním postižením se stále zvyšuje
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) systematicky zpřístupňuje cestování po železnici i pro osoby se zdravotním postižením. Na hlavních tratích zařazených do transevropské železniční sítě jsou bezbariérově přístupná nástupiště už ve více než polovině stanic a zastávek. Pokračují také úpravy nádraží pro nevidomé a slabozraké.
23.10.2019
Geodeti mapují území pro vysokorychlostní trať z Prahy-Běchovic do Poříčan
Pracovníci firem, se kterými Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) uzavřela smlouvy na provedení geodetických zaměření terénu, se již pohybují v území mezi Prosenicemi a Ostravou-Svinovem (VRT Moravská brána), Modřicemi a Šakvicemi (VRT Jižní Morava) a od konce září také mezi Prahou-Běchovicemi a Poříčany (VRT Polabí). Vytvářejí tak geodetické a mapové podklady pro až 130 kilometrů nových tratí.
23.10.2019
SŽDC diskutovala s obyvateli Střešovic o jižní variantě tunelů na trati na letiště
V rámci další ze série besed o přípravě železnice na letiště představila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) tzv. jižní variantu plánovaných střešovických tunelů a uvedla na pravou míru mýty, které se kolem ní poslední dobou šíří. Setkání, na které přišlo téměř 300 obyvatel, uspořádala Městská část Praha 6 v Hotelu DAP v Dejvicích.
23.10.2019
SŽDC se představí na festivalu pracovních příležitostí
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) jako jeden z největších a nejvýznamnějších zaměstnavatelů v Česku nebude chybět na 9. ročníku festivalu pracovních příležitostí Profesia days, který se koná 23. a 24. října 2019 na výstavišti PVA EXPO Praha-Letňany.
22.10.2019
Architektonická soutěž dospěla do finále
Mezinárodní porota dnes rozhodla o vítězném návrhu na architektonické řešení stanice Praha-Veleslavín. Během dvoudenního zasedání hodnotila pět finálových návrhů, které postoupily z prvního kola. Soutěž vyhlásila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v souvislosti s přípravou a zpracováním projektu modernizace a novostavby trati Praha-Veleslavín – Praha-Letiště Václava Havla.
22.10.2019
Stavební povolení na rekonstrukci Kliniky nabylo právní moci
Objekt bývalé plicní kliniky v pražské Jeseniově ulici projde v následujících měsících rekonstrukcí. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) získala potřebné územní rozhodnutí a stavební povolení. Práce odstartují prakticky okamžitě a potrvají do konce příštího roku.
17.10.2019
Kolín se pyšní novou výpravní budovou
Po roční kompletní rekonstrukci se Kolín zařadil mezi další středočeská města, která krášlí nová výpravní budova. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes slavnostně ukončila rekonstrukční práce. Úpravou v celkové hodnotě 76 milionů Kč prošla také administrativní budova a venkovní prostory.
16.10.2019
Začíná další stavba na čtvrtém koridoru, napřímí se trať mezi Soběslaví a Doubím
Přestavba čtvrtého železničního koridoru z Prahy do jižních Čech se dostává do závěrečné fáze. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes slavnostně zahájila modernizaci předposledního úseku mezi Soběslaví a Doubím u Tábora. Stavba s celkovými náklady přes čtyři miliardy korun potrvá do roku 2023. Vzhledem k tomu, že půjde z velké části o novostavbu trati, její výstavba bude mít minimální dopad na cestující.